seo
پارامتر ها و فعالیت هایی که داخل سایت انجام می شود. مثل بهینه سازی محتوای متنی، بهینه سازی تصاویر و افزایش سرعت لود سایت.
فاکتوره ای مهم در سئوی داخلی
تولید محتوای متنی با کیفیت
بهینه سازی تصتویر
ریسپانسیو بودن یا mobile friendly
ایجاد سایت مپ
ریدایرکت
ریپورتاژ
Robot.txt
(broken links)لینک شکسته
کلمات کلیدی
تگ های هدینگ سایت
Off page seo
تمام فعالیت هایی که خارج از سایت انجام میشود.
فاکتور های مهم در سئوس خارجی
· تعداد لینک های ورودی
· کیفیت لینک های ورودی
· سرعت ساخت لینک
· سئوی محلی
· اعتبار دامنه
· انکر تکست
· سوشیال مارکتینگ
شما تمام این موارد را میتوانید با ابزار ahrefs که از ابزار های پز کاربرد سئو است چک کنید.
SERP
مخفف کلمات search engine result page، به معنای صفحه ی نتایج گوگل می باشد.
SEM
search engine marketing، بازار یابی و مارکتینگ با استفاده از موتور های جست و جو، کلمات کلیدی، و بررسی آنالیز رقبا
و .
PPC
تبلیغات کلیکی که به ازای هر کدام از آن ها هزینه ای از شما دریافت می کند.
CTR
مخفف کلمات click throug rate به معنای نرخ کلیک است. که بر اساس تعداد جست و جوی عبارت در گوگل و کاربرانی
کلینک سایت شما را کلیک کرده اند محاسبه می شود.
Keyword
کلماتی که کاربر آن را نوار مرورگر جست و جو می کند.
keyword density
چگالی کلمات که باید به تعداد مناسبی در پاراگراف استفاده شود.
keyword stuffing
کی ورد استافینگ به استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای سایت گفته می شود از دیگر ابزار های کاربردی سئو میتوان به
. هم اشاره کرد moz
keyword difficuly
سختی کلمات که رقابت درآن ها سخت است.
Conversion rate
نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری نهایی.
پارامتر های مهم الگوریتم رنک برین
· نرخ کلیک یا CTR
· نرخ پرش) ( Bounce Rate
· نرخ ماندگاری یا Dwell Time
· Pogo sticking
الگوریتم تازگی محتوا ( freshness algorithm)
اصلی ترین هدف این الگوریتم تازگی محتوای سایت است. اگر کاربری که به دنبال اطلاعاتی جدید در مورد یک موضوع باشد، موتور های جست و جو یک سری سایت هایی را در نتایج اولیه قرار می دهد. در این صورت کاربر قطعا سایتی را که آخرین بروز رسانی محتوا را دارد کلیک می کند.
گوگل برای سایت هایی که محتوای جدید و بروز دارند و آموزش سئو سایت را رعایت یکنند اهمیت می دهد. یکی از دلایل انتشار الگوریتم تازگی محتوا این بود که وبمستر ها محتواهای خود را بروز نگه دارند.
عوامل مأثر در الگوریتم تازگی محتوا
· مدت زمان حضور کاربر در سایت بیشتر باشد.
· لینک گرفتن از سایت هایی که محتوای جدید دارند.
· لینک سازی مداوم و هدفمند
درباره این سایت